Prvním velkým investorem v Pardubicích byla tchajwanská společnost FOXCONN, jeden z největších světových výrobců osobních počítačů, vyrábějící pro takové značky jako Compaq, IBM, HP, Cisco. Tato společnost zakoupila v Pardubicích areál zkrachovalé firmy HTT TESLA, v jejíchž výrobních halách zahájila výrobu v roce 2000. Společnost FOXCONN zaměstnává zhruba 5 tisíc lidí.
Po shrnutí přílivu přímých zahraničních investic (PZI) do Městské průmyslové zóny Pardubice (MPZP) během jejího téměř desetiletého fungování je zřejmé, že roky 1998, 1999 byly věnovány přípravě území a vybudování technického zázemí zóny, v podobě inženýrských sítí a dopravní infrastruktury. První investor, společnost Panasonic, odstartovala v roce 2001 příliv PZI do Pardubic a zejména poskytla reference následujícím japonským automobilovým investorům, spol. JTEKT a KYB, v letech 2003 – 2004. V roce 2004 byla pozice zóny posílena vstupem dalšího investora z oblasti automobilového průmyslu, a to švýcarské společnosti Ronal. O rok později uzavřelo město Pardubice smlouvu se společností TechnoPark Pardubice. Úspěšná realizace projektu TechnoPark přinese do města high-tech obory, vědu, vývoj a výzkum, které jsou v souladu s dlouhodobou strategií města, strategickými dokumenty Pardubic, ale i vizí Agentury pro podporu podnikání a investic CzechInvest.
Během pouhých šesti let tak MPZP dosáhla téměř 80% obsazenosti a 20% rezervací při celkovém počtu 2165 vytvořených pracovních míst a komplexní výši investic 5, 316 mld. Kč. Reálně lze tedy počítat se 100% obsazeností zóny v horizontu přibližně 6 let, čímž by byl splněn i záměr agentury CzechInvest, která na její vybudování uvolnila téměř 95 mil. Kč ze státního rozpočtu či EU.
Prvním úspěšným projektem byla investice společnosti Panasonic Automotive Systems Czech (dříve Panasonic Mobile & Automotive Systems Czech). Tato společnost už v roce 2000 projevila zájem o investici v MPZP. Město Pardubice při vyjednávání uspělo v soutěži s dalšími průmyslovými zónami v Polsku, Maďarsku, Německu i v České republice a v prosinci roku 2001 byla podepsána smlouva mezi společností Panasonic a městem Pardubice o prodeji pozemků. Výstavba výrobního závodu společnosti Panasonic začala v polovině roku 2001 na pozemcích o celkové rozloze 14 ha. Výroba mobilních telefonů a autorádií pod značkou Panasonic pak byla zahájena v dubnu roku 2002. K březnu 2006 byla nečekaně ukončena výroba mobilních telefonů díky stagnaci na světovém trhu a přesunuta orientace na výrobu satelitních navigační systémů pro automobily. Tato továrna by v budoucnu měla být největším závodem společnosti Matsushita mimo území Japonska a uvažuje se i o přesunu vývojového centra přímo do Pardubic. Společnost se zavázala investovat 3,27 mld. Kč a prozatím vytvořila celkem 1375 nových pracovních míst s očekávaným vzrůstem až na 1400.
V roce 2001 zahájilo město Pardubice jednání se společností JTEKT Automotive Czech Pardubice, s.r.o. (dříve Toyoda Koki Automotive Czech Republic), výrobcem komponentů pro osobní automobily. JTEKT vyrábí řadící systémy, převodové a nápravové součástky. Výstavba výrobního závodu v pardubické průmyslové zóně byla zahájena v květnu roku 2003 a dokončena v únoru 2004. Od roku 2005 v továrně probíhá standardní sériová výroba. JTEKT rozložil svoji investici do dvou fází. V letech 2003 až 2007 investoval částku 1115 milionů Kč a vytvořil na 350 nových pracovních míst. Druhá fáze bude následovat v letech 2008 až 2010. Během ní bude proinvestováno cca 800 mil. Kč a vytvořeno dalších 100 – 150 vytvořeným pracovních míst. Továrna je postavena na 10 hektarech a stala se tak prvním výrobním závodem Toyody a druhým závodem JTEKT v kontinentální Evropě. Odběrateli jejich výrobků jsou automobilky ze západní a střední Evropy.
Třetí japonská společnost KYB Manufacturing Czech vstoupila do jednání s městem Pardubice v roce 2004. V průběhu následujících dvou let vystavěla na pozemku o celkové rozloze 6 hektarů výrobní halu pro drobné strojírenství. KYB rovněž reprezentuje automobilový průmysl a stejně jako společnost JTEKT je hlavním dodavatel koncernu Toyota-Peugeot-Citroen, ale také Mitsubishi Corporation. Od roku 2006 vyrábí v Pardubicích tlumiče pro osobní automobily. Investice dosáhla více než 751,5 milionů Kč při vzniku 330 nových pracovních míst. Během následujících dvou let by měl počet pracovních míst vzrůst o dalších 120.
Švýcarská společnost Ronal CR je další automobilovou firmou, která se v pardubické průmyslové zóně usídlila v roce 2004. Společnost se orientuje na výrobu, výzkum, vývoj a prodej komponentů pro osobní automobily, a to hliníkových kol. Jejími výhradními klienty jsou výrobci renomovaných značek Audi, Ford, Chrysler, Opel, Porsche, Saab, Škoda, Volkswagen a mnoho dalších. Ronal již v Pardubicích investoval více než 2 miliardy korun a vytvořil 400 nových pracovních příležitostí. I zde se očekává nárůst až na 550 vytvořených pracovních míst během dvou let. Výstavba výrobního areálu na desetihektarovém pozemku začala v prosinci roku 2004 a sériový provoz byl zahájen o dva roky později, tedy v roce 2006.
Mezi nově plánované investice v areálu průmyslové zóny patří právě probíhající výstavba vědecko-technologického parku, tzv. TechnoPark Pardubice. Tento PPP projekt (Public Private Partnership) je realizován pod záštitou veřejného sektoru v podání Univerzity Pardubice a Krajského úřadu a soukromého sektoru, který reprezentuje společnost Free Zone. Vědecko-technologický park by se měl v budoucnosti stát centrem strategických služeb, vývoje a výzkumu se zaměřením na elektrotechnický, chemický, automobilový průmysl, informační technologie a softwarové aplikace. Plánovaná investice by měla dosáhnout 750 mil. Kč a vytvořit na 250 nových pracovních míst zejména pro vysokoškolsky a středoškolsky vzdělané uchazeče. Výstavba 1. fáze administrativních budov byla zahájena v říjnu 2007 a dokončena koncem roku 2008.